Mejlænder AS ble etablert i 2003. Eier og daglig leder er Ulf-Arvid Mejlænder.
Selskapet tilbyr kommunikasjonsrådgivning, tekstarbeid og redaksjonell bearbeiding. Vi bistår både bedrifter, organisasjoner, offentlige etater og enkeltpersoner.
Kjerneområder i rådgivningen er kommunikasjonsstrategi og PR-planlegging, mediehåndtering, intern kommunikasjon og endringsledelse, coaching, markeds-PR og krisekommunikasjon.
Som et lite PR-byrå med kostnadseffektiv drift kan vi holde rimelige priser og levere mye for pengene. Hos oss får du ett kontaktpunkt og aktiv oppfølging. Som kunde vil du oppleve ekte engasjement for de utfordringer vi får ta del i å løse.
I praksis får du også eksklusivitet, fordi vi sier konsekvent nei til å jobbe for kunders konkurrenter og oppdrag som innebærer en interessekonflikt.
I tillegg til egne ressurser kan vi tilby et velprøvd og solid nettverk som ved behov tilfører kapasitet, teknikk og spisskompetanse.
Ulf-Arvid Mejlænder er utdannet cand.mag. fra Universitetet i Oslo med fagkretsen jus, statsvitenskap og massekommunikasjon.
Han har bred, journalistisk erfaring fra dagspresse og ukepresse, blant annet som journalist i Norges Handels- og Sjøfartstidende (Dagens Næringsliv) og som reportasjesjef og senere sjefredaktør i Norsk Ukeblad. Han har også vært hovedstyremedlem i Norsk Redaktørforening.
Etter sammenslåingen av Gjensidiges virksomhet innen liv og skade ble Mejlænder informasjonsansvarlig for det samlede Gjensidige Forsikring. Senere hadde han som første informasjonsdirektør i Handels- og Servicenæringens Hovedorganisasjon (Virke) ansvaret for oppbyggingen av organisasjons totale kommunikasjonsvirksomhet.
Før etableringen av eget PR-byrå hadde han mer enn 20 års praktisk yrkeserfaring fra journalistikk, informasjon og ledelse.
Som forfatter har Ulf-Arvid Mejlænder skrevet en rekke bøker om kommunikasjon, PR og talekunst samt skjønnlitteratur for både voksne og barn. I alt teller forfatterskapet 13 utgivelser, samt bidrag i to antologier.
Mejlænder AS bistår virksomheter, organisasjoner, offentlige etater og enkeltpersoner. Erfaringene spenner over en rekke bransjer og oppdragstyper. Dette er noen eksempler på sektorer som er eller har vært representert på kundelisten:
Gjennom et solid nettverk av samarbeidspartnere kan et lite PR-byrå allikevel være en stor leverandør av kommunikasjonstjenester. Hos oss har du én rådgiver som følger opp og gir deg prioritet. Samtidig har du trygghet for at dine behov blir godt ivaretatt når det trengs ytterligere kapasitet, teknikk eller spisskompetanse. Vårt nettverk omfatter blant annet tilbydere av:
For å skape gode resultater for og med kundene våre må samarbeidet baseres på åpenhet og tillit. Kunden må kunne kjenne seg trygg på at rådgiver håndterer fortrolig informasjon på en ansvarsfull måte, har god rolleforståelse og stiller høye krav til egen integritet og skikkethet. Mejlænder AS følger strenge bransjenormer på disse områdene. På enkelte punkter, som for eksempel håndtering av interessekonflikter, går vi enda lenger. Våre profesjonsetiske prinsipper innebærer blant annet at: